divendres, 16 de setembre del 2016

MEA CULPA (Un microrelat de Maria Cirera)

—Em perdones?
—És clar que sí, dona. I tu?
—Jo també et perdono
I així cada dia, abans d’anar a dormir, per si de cas, durant els últims trenta-dos anys de casats.
—Em perdones?
—És clar que sí, dona. I tu?
—...
Davant de l’insòlit instant de vacil·lació, la dona crispa les celles.
—Digues, em perdones o no?
... no, no et perdono...
I ella ja salta del llit i es posa les faldilles i a la mirada hi té clavades totes les nits dels últims trenta-dos anys de casats i obre la porta del pis i la tanca d’una revolada i ja no és a temps de sentir:
—... no et perdono perquè fa trenta-dos anys que no tinc res a perdonar-te.

Maria Cirera (Manresa, 1979) és traductora de formació. Ha treballat i treballa al voltant dels llibres: bibliotecària, dinamitzadora de clubs de lectura, lectora, redactora, correctora i, sobretot, traductora literària. Ha publicat contes i microrelats en diferents reculls col·lectius i actualment forma part del grup literari Cornèlia Abril.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada