L'Anna havia llegit que al Japó hi
havia establiments en els quals es podien comprar objectes i trencar-los per
canalitzar emocions negatives. I el cert era que, després de la separació,
tenia molts sentiments que no sabia com gestionar. Per desgràcia, Reus no era
Tòquio, així que hagué de posar-hi imaginació.
Es mirà un gerro de la sala
d'estar. Dubtà alguns segons. Finalment, plena de fe en la teràpia, l'alçà amb
ambdues mans i l'estavellà contra el terra.
Mentre la porcellana esdevenia una
munió de bocins, sentí com un pes interior se li començava a desnuar. Així que
donà una ullada al seu voltant, localitzà una làmpada de peu que mai li havia
agradat, hi apropà un palmell ben obert i, sense contemplacions, li propinà una
manotada.
Se sentí tan bé que provà sort amb
un centre de taula. L'alliberament que li proporcionà aquell acte de destrucció
feu que ja no tingués aturador. Plats i gots de la vaixella, quadres amb els
seus marcs, testos amb plantes. El televisor. Tot a miques.
Mentre sortia per la porta d'entrada
amb el rostre il•luminat per un somriure catàrtic, pensà que havia sigut un
gran encert quedar-se amb una còpia de les claus del pis del seu ex.
Ariadna Herrero (Granollers, 1981)
és Llicenciada en Filologia Catalana i en Filologia Hispànica. És professora de
Llengua Catalana i Literatura a l'institut de Vilanova del Vallès. L'any 2004
va guanyar el Premi Literari La Carrova amb l'obra de teatre Semblava una persona com qualsevol altra
(Cossetània, 2006). Ha col·laborat en els reculls de contes Íncipit (Escola d'Escriptura de l'Ateneu
Barcelonès, 2010) i Tal com sents
(Institut Investigador Blanxart, 2015). Dos dels seus microrelats van quedar
finalistes en el concurs de lamicrobiblioteca de Barberà del Vallès. Actualment
publica els seus microrelats en el blog literari Cinc minuts abans no em suïcidi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada