diumenge, 2 d’octubre del 2016

MÀFIA? (CONTE NEGRE) (Un microrelat de Glòria Calafell)

Sí, senyor comissari, ara li explico amb tota l’objectivitat del món el perquè de la meva denúncia:

Feia dos anys que havien trencat. L’havia fet patir massa per la seva gelosia, per les ganes de posseir el seu cos (i jo també diria la seva ànima, fins i tot!). Es comportava amb una possessivitat  fora de mida. Feia dos mesos, no se sap per què, havia picat a la porta de casa nostra i, quan qui va obrir se la va trobar davant, l’hi donà una empenta i es va ficar corrents a l’habitació d’ell. A empentes la vàrem fer fora.

Fa una setmana, senyor jutge, anant pel carrer, ens el va prendre. Sí, senyor! I a cara descoberta que ho va fer! A la fi, ens l’ha pres. Llavors ens va dir: “Vosaltres aneu em compte o sereu els següents! No em prendreu mai qui, per llei, em pertoca”.

Digui, senyor, jutge: no són faltes greus: robatori i segrest, amenaces...

I digui’ns, la Mort no forma part de cap grup mafiós? O és el Capo de tutti Capi?

Glòria Calafell Martínez (Barcelona 1947). És llicenciada en Filologia per la UB i treballava de professora de Secundària. Actualment és jubilada. Ha publicat contes en diversos reculls del gènere, encara que es dedica més a la poesia, gènere en el qual ha guanyat diversos premis, com el Marià Manent el 2013 i enguany li ha estat atorgat el premi Josep Fàbregas i Capell de Sallent.  Té publicats cinc llibres de poesia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada