diumenge, 19 de juliol del 2015

FLORIDURA (Un microrelat de Carme Ballús)

Fa mil dies que plou i m’estic florint, tinc fongs als peus i faig pudor de resclosit. Miro pel finestró de la cel·la i tot és aigua, ja no puc ni distreure’m veient passar els vianants. La noia del vestit blau deu haver canviat de camí. I no tinc ni la més remota idea de quan duren les pluges en aquest país. Les ungles se m’estoven. Tant de bo que no hagués dut a sobre ni un mil·ligram de coca. Temo que quan surti d’aquí, si en surto, seré tan porós que em desfaré només creuar la porta de la presó. Torna, noia del vestit blau, passeja una estona pel tros de carrer que puc veure i serà com si sortís el sol. Però afanya’t. Em podreixo.


Nascuda al rovell de l'ou granollerí el 1955, Carme Ballús viu a Les Franqueses i fa de professora a l'Institut A. Cumella de Granollers. Vallesana com la mongeta del ganxet, no escriu -per ara- llibres de cuina, sinó contes i relats breus. Forma part del col·lectiu literari Pep Campei, amb el qual ha publicat la novel·la d'autoria conjunta "L'artefacte". Ha publicat contes en reculls amb d'altres autors i un recull propi, "Portes endins" (Marcòlic, 2013), cuit a foc lent i de degustació pausada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada