dissabte, 11 de maig del 2013

LES COSES NORMALS (Un microrelat de Daniel Ruiz-Trillo)


L’altre dia vaig trobar el forn tancat. Era un pèl tard, però la gana em vencia i no em podia estar sense sopar un bon pa amb tomàquet. Per tant, vaig decidir anar a la recerca d'un altre forn i vaig trobar, un carrer més amunt, un lloc d'aquells tan macos i moderns que serveixen per a tot: pastisseria, forn, sala de te, bar i no sé què més.

Hi vaig entrar i vaig demanar una barra (de pa), tot assenyalant les que hi havia a la barra (del bar). La resposta de la noia va ser:

-La vols negra, alemanya o amb cereals?
-Normal, si us plau.

Ni negra, ni alemanya, ni amb cereals. Avui en dia no hi ha coses normals, o què? Els tomàquets han de ser cherries, les olives han de ser enormes, els bollycaos han de ser de dos miserables centímetres i el sofà, si pot ser, d'una sola plaça. I, evidentment, les dutxes sense cortina (ni plàstic, ni vidre ni res), les sabates sense cordills i els restaurants, sens coberts, que queda més fashion. Més in. On són les coses normals?

No vull kiwis grocs, ni síndries albines, ni pipes sense sal. Només una excepció: m'encanten les crispetes de microones si tu ets al meu costat, en un sofà de més d’una plaça.


Microrelat inclòs en el llibre “40 plaers. Petites coses que fan la vida més dolça” (Paralelo Sur, 2012). L’il·lustra un fragment de la portada del llibre, obra de Marite Evaristo.

Daniel Ruiz-Trillo és escriptor, periodista i director del festival Poemestiu http://poemestiu.wordpress.com/. Ha publicat 10 llibres, dos dels quals són en prosa, la resta de poesia. Edita el bloc www.versos.cat i ha guanyat 5 premis literaris, quatre amb relats. http://40plaers.wordpress.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada