dimecres, 28 de novembre del 2012

EL PRESTIGI DEL CONTESTADOR (Un microrelat de Josep-Ramon Bach)


A l’hora de sopar, m’ha telefonat una noia per si volia contestar una enquesta d’opinió sobre la vaga d’autobusos. Li he dit si ella cobrava per fer la feina de preguntar. La noia m’ha respost que: és clar que sí! Aleshores, l'he fet el següent advertiment: “Jo també. Ho sento molt, però sóc un professional de contestar preguntes i tinc un prestigi. La meva tarifa sense ser excessiva, és important. Domino la majoria de temes. Fins i tot, si paga bé, m’invento paraules i escric discursos a mida”.


Microrelat inclòs al llibre inèdit “El ventríloc tartamut”.

Josep-Ramon Bach (Sabadell, 1946) és poeta, narrador i dramaturg. Ha publicat 23 llibres entre els que destaquem els que fan referència al mite personal de Kosambi: “Ploma Blanca” (Poesia Oral Africana), “L’Ocell Imperfecte” (Premis de la crítica Serra d’Or i Cavall Verd), “Viatge al cor de Li Bo” i “Kosambi, el Narrador”, així com “Viatge per l’Àfrica” i “El Gos poeta” escrits per a infants. Entre els més recents, tres llibres de poemes “Reliquiari”, “El laberint de Filomena” (Premi Cadaqués a Rosa Leveroni) i “Versions profanes”. I dos llibres de teatre “Diàlegs Morals sobre la Felicitat” (Premi Recull) i “La Dama de Cors se’n va de Copes” (Premi Lluís Solà). 

1 comentari:

  1. M'apunto aquest conte com a lliçó per a la propera enquesta que em vulguin fer!

    ResponElimina