dimecres, 26 de novembre del 2014

EL PETIT PRÍNCEP S'HA FET GRAN (Un microrelat de Carles Castell Puig)


—Ja fa molts anys que mantinc una lluita personal contra els efectes nocius de la contaminació de l’aire sobre la salut —explica el ciutadà conscienciat al petit príncep—. A casa i al despatx he instal·lat filtres de depuració de l’aire, que cada dia retenen milers de milions de partícules, òxids, hidrocarburs i metalls pesants; quan vaig a peu o amb bicicleta porto una mascareta amb un filtre de carboni actiu que impedeix que el fum dels vehicles arribi als meus pulmons immaculats; i cada tarda m’escapo dues hores a passejar per la muntanya, per eliminar del meu organisme les substàncies que, tot i els meus esforços, hagin pogut introduir-se furtivament dins del meu cos.

—Doncs jo —reflexiona el petit príncep—, si em pogués estalviar tota aquesta contaminació, com fa vostè, cada nit després de sopar em fumaria un cigarret al balcó de casa.


Carles Castell Puig (Reus, 1962) és Doctor en Biologia i treballa a l’administració pública en el camp de la conservació dels espais naturals. Part del seu temps lliure el dedica a escriure relats curts. L’any 2008 el seu recull de contes satírics “I...” va guanyar el Premi Jaume Maspons i Safont, de Granollers. Des de llavors, diversos relats han estat guardonats i publicats en reculls col·lectius.  Acaba de publicar "Relacions molt relatives" (Voliana, 2014)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada