dimarts, 13 de maig del 2014

EL LLOP (Un microrelat de Marta Pérez i Sierra)

T'has empassat tot el que jo era, tot el que elles m'havien ensenyat. Les dones corren davant teu. Elles em donaren peus per caminar descalça, vents per despullar-me, paraules per fer poemes d'amor i de dol. I tu, golut, a queixalades m'ho has pres. Has devorat la meva ombra, has trepitjat el meu mirallet de mà, has arrabassat la meva confiança, has violat el que d'amagat escric. Arraulida ala cuina, amb un got de vi barat a les mans, espero que tornis; no ho voldria, però tornaràs i em diràs que em vols perfecta per menjar-me millor. I si deixo el got de vi a la taula, em dutxo, em calço les botes, els texans i la camisa, agafo el mòbil i marco el telèfon –cada número d'un lila més intens–, aleshores, només aleshores, no necessitaré cap caçador amb escopeta que t'esventri la mala fe i em rescati de l'armari amb anissos de final feliç.

Microrelat inclòs al llibre Bavastells (Walrus Books, 2014). La il·lustració és de Shamisii-Kami.


Marta Pérez i Sierra va néixer a Barcelona l'any 1957. Amb Dones d'heura (Pagès Editors, 2011) va obtenir el Premi Jordi Pàmies 2010 de poesia de Guissona. També ha publicat el llibre de relats curts I demà, l'atzar (Ed. Setzevents, 2009) i els poemaris Sexe Mòbil Singular (Viena Edicions, 2002), Fil per randa (Bubok, 2008), boCins (Bubok, 2012) i Si goso dir-li un mot d'amant (Ed. Cims, 2013).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada