dimecres, 29 de gener del 2014

TEMPS (Un microrelat de Juan Jacinto Muñoz Rengel)

Vet aquí que he creat un món, sí, un orbe complet, i autònom, poblat per una infinitat d'éssers diminuts als quals he tallat els fils. I ara, en observar-los, movent-se com si seguissin una lògica secreta entre els carrerons de les seves ciutats i en els seus edificis i els seus parcs i avingudes en miniatura, em demano per què segueixen aquest ordre concret. Per què s'entesten a mantenir aquestes pautes insignificants en l'entramat que cada dia ordeixen amb una detallada perseverança. Però mira-te'ls. Aquí estan. Avui compren pa i llet, demà confabulen. Avui, demà, abans, després, què és tot això? L'home petit d'aquí aspira a un ascens a la feina, aquell d'allà només pensa a aconseguir la roba interior de la filla del seu veí, i la joveneta somia a conèixer algú amb qui tal vegada ja s'ha creuat, una, sis, mil vegades. Tots esperen, planifiquen, projecten, s'emboliquen, inventen causes i efectes. I sí, jo em demano: per què no ho desordenen tot? Per què no ho fan volar pels aires, i fan el que volen fer d'una punyetera vegada sense perdre's dins la cadena de petites accions per a mi inescrutables? He creat un món, vaig ser jo, ho admeto. I com que no tenia res més a l'abast, ho vaig fer amb aquest modest temps lineal d'anar per casa que –ho reconec– ni jo mateix entenc.

Traducció de Pere Herrero. Microrelat extret de "El libro de los pequeños milagros" (Páginas de Espuma 2013). La fotografia és de Scott Barrow. 


Juan Jacinto Muñoz Rengel (Màlaga, 1974) és autor de les novel·les El sueño de otro (Plaza & Janés, 2013) i El asesino hipocondríaco (Plaza & Janés, 2013 ; DeBolsillo, 2013), del llibre de contes De mecánica y alquimia (Salto de Página, 2009) i del recull de microrelats El libro de los pequeños milagros (Páginas de Espuma, 2013). La seva obra ha rebut nombrosos premis i ha format part d'antologies de referència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada