dijous, 7 de gener del 2016

FUMAR MATA (Un microrelat d'Aroa Periche)

Avui, 29 d’octubre, és un mal dia. El cel està ennuvolat i no deixa que els raigs de sol es filtrin per les finestres. A més, la forta olor de tabac del meu marit impregna tota l’habitació.

Avui, 6 de gener, hi ha tempesta. El temps empitjora cada dia, igual que el meu matrimoni. Hem intercanviat els regals de reis. Feia temps que li preparava un àlbum de fotos i, en canvi, per part seva he rebut una escombra i un joc de ganivets.

Avui, 5 d’abril, és un bon dia. Per fi hem deixat enrere l’hivern i ha començat la primavera: els arbres han florit i els raigs de sol es tornen a filtrar per les finestres. Ja no fa olor de tabac i em disposo a netejar els ganivets.

Microrelat guanyador del VI Premi Font de Santa Caterina de Microcontes que organitza l'Ajuntament de Montornès i l'Oficina de Català de Montornès del Vallès (Consorci per a la Normalització Lingüística). Il·lustra el microrelat una fotografia de Jamie Jasso.

Em dic Aroa Periche Izquierdo, tinc divuit anys i sóc de Santa Coloma de Gramenet. Actualment estic cursant primer cicle del grau d’Educació Primària a la Universitat de Barcelona. Sempre m’ha entusiasmat escriure, sobretot poesia, però mai abans m’havia atrevit a mostrar als altres els meus escrits.

1 comentari: