Ha corregut la cortina per tal de generar una semi
penombra creativa, ha encès l'ordinador, s'ha connectat a radio Misterium i,
amb la veu melangiosa de Sarah Vaughan cantant Star Eyes de
fons, ha obert un full de Word en
blanc. Algun cop li havia funcionat. Però avui res, cap miracle. I el temps
passa, no s'espera; ja s'ha cruspit un altre matí estèril; mig dia més en
blanc, com la pantalla. I sense massa perspectives perquè la tarda avança lenta
i pesada com un carro que tragina llambordes arrossegat per un bou vell. Tot i
abaixar la persiana, el sol que ja cau provoca una xafogor afegida que obtura
els porus per on entra l’aire que ventila el cervell. Amb aquesta calitja sota
crani és impossible d'escriure res decent. Es posa de mal humor. Obre i tanca
pantalles, escolta començaments de cançons i mira sovint el rellotge perquè es
fa tard i aviat s'haurà de prendre la pastilla –maleïda psiquiatra– i llavors
sí que no hi haurà res a fer. No hi haurà el fum d'una cigarreta, ni nit, ni
espelmes, ni un got (o dos) de whisky. Ni tan sols una gota de malenconia, no
hi haurà.
No hi haurà cap idea, ni una, això és el que passarà.
Si fos drogoaddicte podria trobar imatges que il•lustressin aquesta síndrome de
sequera –s'ha d'assemblar a la d'abstinència– i ho podria escriure. Podria
plasmar aquest desassossec que l'aclapara quan fa temps que no viu les
sensacions que li provoquen les paraules quan brollen de dins a raig fet i es
troben i s'ajunten sense ni haver de pensar. Tanmateix, si fos drogoaddicte
podria comprar la droga, encara que fos malvenent alguna cosa o robant per
obtenir els diners. Però paraules... ¿on coi es compren les paraules que surten
de dins?
Microrelat finalista del Concurs
de Microrelats de l'ARC 2012-13 "Pecats Capitals".
Josep Maria Casals
(Prades, 1950) és enginyer superior, pagès i viatger. Hores d’ara, porta
escrits més de 1.600 títols de tirada curta i contingut tècnic precís i
pràctic. Aporta relats al web relatsencatala.cat amb el pseudònim SenyorTu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada