dimecres, 8 d’abril del 2015

TERROR CASOLÀ (Un microrelat de Carme Ballús)

Enmig d’un concert de Pergolesi em miren els teus ulls negres: em concentro en la música. Entrant a l’estació de Passeig de Gràcia et veig amb una motxilla a l’esquena, els teus rínxols foscos tallats arran: tanco els punys amb força i surto cap a fora. En un airbus ple a vessar se m’acostes vestida amb vel quan m’aixeco per anar al lavabo: les cames em tremolen. Entro al Louvre i veig l’ombra del teu kalashnikov seguint les meves passes: m’amago al primer lavabo. Tens l’aspecte de tots i el de ningú: ja no vull anar a un teatre, a un camp de futbol, a un creuer, a un museu. Viuré morint entre les quatre parets de casa, per no viure la mort que temo cada dia.


Il·lustra el microrelat "Fear", obra de Ty Agha

Nascuda al rovell de l'ou granollerí el 1955, Carme Ballús viu a Les Franqueses i fa de professora a l'Institut A. Cumella de Granollers. Vallesana com la mongeta del ganxet, no escriu -per ara- llibres de cuina, sinó contes i relats breus. Forma part del col·lectiu literari Pep Campei, amb el qual ha publicat la novel·la d'autoria conjunta "L'artefacte". Ha publicat contes en reculls amb d'altres autors i un recull propi, "Portes endins" (Marcòlic, 2013), cuit a foc lent i de degustació pausada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada