dissabte, 16 de desembre del 2017

BON DIA, QUIM (Un microrelat de Ramon Jané)

En Quim està desesperat; cada dia a les sis del matí el desperta una garsa des d’una alzina propera a la seva cambra. Ho ha provat tot; l’ha mullat amb la mànega, ha posat espantaocells, però tot ha estat en va. Ja no pot més; està esgotat i decideix treure l’escopeta de perdigons.

L’endemà, quan la garsa comença a grallar, en Quim carrega l’arma, apunta i pam! Falla el tret! La garsa arrenca el vol i, espantada, fuig als pins del bosc del costat. En Quim torna al llit i s’adorm plàcidament.

Amb la cua socarrimada i amb esgarips d’au ferida, la garsa desperta els moixons, mig adormits. Un gran núvol format per centenars d’ocells enfila cap a l’alzina, i com una immensa orquestra, saluden piulant l’arribada d’un nou dia.

Microrelat destacat en el VII Premi Font de Santa Caterina de Microcontes que organitza l'Ajuntament de Montornès i l'Oficina de Català de Montornès del Vallès (Consorci per a la Normalització Lingüística).

Em dic Ramon Jané, tinc 70 anys i sóc enginyer industrial. Quan em vaig jubilar em vaig dedicar a escriure. Vaig fer tota mena de cursos a l’escola d’escriptura de l’Ateneu de Barcelona. Quan vaig acabar els estudis vam formar amb altres companys el grup “Sis en Punt”; una colla de 6 lletraferits que escrivim i comentem els nostres treballs. Hem escrit i publicat un treball conjunt que es diu “Vint-i-dues camèlies i un pessic de pols”. Participem em molts concursos literaris i guanyem bastants premis. El més recent ha estat el primer premi del XIX Concurs de Narrativa Breu 2017, Víctor Mora, amb el relat “Estic fet pols”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada