diumenge, 9 de febrer del 2020

L'HERÈNCIA (Un microrelat d'Òscar Turull)



Només faltaves tu, el fill més jove. Tal i com han fet els teus germans, has entrat escopetejat per la porta sense dignar-te a saludar. Total, soc una simple minyona. No obstant això, jo no he deixat de fer la mitja reverència a la qual us tinc acostumats. Has pujat els graons de l’escalinata de dos en dos i t’has dirigit de pet cap a l’habitació de la mare, on t’esperaven la resta de familiars que s’han reunit per acomiadar la moribunda. Els presents t’hauran rebut amb certa indiferència, però segurament els hauràs correspost amb la mateixa fredor, marca de la casa. Després d’engaltar-li un petó forçat a la dona que et va donar la vida t’hauràs assegut a l’única cadira lliure. N’he posat una per cadascun de vosaltres, tal i com m’havia demanat la mestressa. Conscient que és qüestió d’hores, la senyora ha decidit fer venir el notari i convocar a tothom. Ho volia deixar tot ben lligat i per res del món s’hauria perdut la vostra reacció. I mentrestant aquí em teniu, escombrant el saló amb un somriure d’orella a orella, convençuda que aquesta vegada cap de vosaltres m’ignorarà.

Microrelat guanyador del mes de desembre en el X Microconcurs de la Microbiblioteca de Barberà del Vallès.

Òscar Turull i Basart (Barcelona, 1984). Barceloní de naixement, però granollerí de soca-rel. És llicenciat en Història per la Universitat Autònoma de Barcelona i professor de secundària. D'uns anys ençà ha dedicat part del seu temps lliure a escriure microrelats i contes breus. També ha publicat algunes ressenyes de muntanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada