dissabte, 11 de maig del 2019

CURIOSITAT (Un microrelat de Pere Herrero)


Jo els conec de tota la vida, són amics meus. De petits, anàvem tots tres a la mateixa escola i jugàvem plegats. Ells dos es van agradar ben aviat i ja eren promesos a la universitat. Quan jo vaig entrar a treballar en aquesta joieria, el noi va començar a passar per aquí per comprar-li a ella petits regals, de poc valor al començament però cada cop més cars amb el pas del temps. Com és natural, per l’etiqueta dels embolcalls, la noia sabia sempre que era aquí on el seu xicot triava aquelles galindaines. I com que hi havia prou confiança, no va trigar gaire a fer-me còmplice de la seva curiositat. Dies abans d’una data assenyalada, venia i em demanava que li deixés veure la joia que ell havia reservat. Després em picava l’ullet i em pregava que li guardés el secret. La vigília de les seves noces d’argent li vaig ensenyar un collaret d’or i brillants, que l’home havia pagat amb antel·lació a un preu desorbitat. De poc que no es desmaia de l’ensurt. Però sembla que es va desmaiar de debò, el dia en qüestió, quan va descobrir que aquell no era el seu regal.

Tercer premi al VI Premi de literatura breu L’ACTUAL, de Castellar del Vallès, abril de 2019.

Pere Herrero (Badalona, 1953) resideix a Castellar del Vallès i escriu microrelats des del 2006. Ha publicat textos en diverses antologies, com “Velas al viento, los microrrelatos de La nave de los locos” (Cuadernos del Vigía, 2010) i “De antología, la logia del microrrelato” (Talentura, 2013). En solitari, és autor de “Los días hábiles” (SERIAL Ediciones, 2016). Alguns dels seus relats han estat premiats en diversos concursos literaris. Manté (en estat d’hibernació) la seva bitàcola “Humor mío” (http://humormio.blogspot.com) dedicada al microrelat d’humor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada