dijous, 7 de setembre del 2017

ARA (Un microrelat de Miracle Sala)

Vaig caminar fins al bar de sempre, deixant-me besar pel sol tardorenc, i vaig triar una de les taules de fora. Feia un dia per no quedar-se a dins. Vaig demanar una tassa de llet amb galetes. Era un esmorzar poc habitual per a una dona madura, però aquell dia volia recordar el gust de quan s’és un nen i es descobreix el món. Volia mirar les coses des dels forats que feia la llet a les maries i vaig veure el nou veí de l’àtic. Havíem coincidit algun cop a l’ascensor però no ens havíem dit res. Era tan guapo que em costava tenir el cap dret al seu costat. Tenia por d’aixecar els ulls i trobar-me’ls allà mateix i no saber què fer-ne. Vistos des dels forats de les galetes no feien tanta impressió. M’agradaria parlar amb tu, quan t’aniria bé? Em va agradar la seva veu. Ara, vaig fer-li llençant la galeta dins la llet. Llavors va agafar una cadira i va estendre el diari que portava damunt la taula. Doncs va, que aquí tenim tema per estona: tu per on comences, pel davant o pel darrere?

Microrelat guanyador del Concurs de microrelats convocat pel diari Ara, per celebrar el seu número 1000 (#Ara1000diaris) el Setembre de 2013.

Miracle Sala i Farré (Santa Maria d’Oló, 1967) és filòloga clàssica i viu a Girona, on cada mes, des de fa quinze anys, comparteix tertúlies literàries amb un grup d’amics escriptors. Té contes publicats en volums col·lectius, diaris, revistes i webs literaris. Ha estat guardonada, com a finalista o guanyadora, en nombrosos certàmens de relat curt. El més important fins ara és el II Premi Món Rural de Narrativa, amb el recull de contes La força de les paraules (Cossetània, octubre 2017).

2 comentaris: